Por la línea corre el tren

Citizenship Square 26, Santiago de Chile. Metro La Moneda Santiago Santiago

From Wednesday, August 14 2024 at 04:00 PM until Monday, November 18 2024 at 12:00 AM

English • Español • Portugués

The train runs along the line
140 years of the State Railway Company

La Moneda Cultural Center and the State Railway Company (EFE) invite you to visit the exhibition Along the line the train runs, which, under the curatorship of Amarí Peliowski and José de Nordenflycht, proposes a look at the cultural impact that this means of transportation has had in the construction of the identity of Chilean society.

With more than 700 pieces on display, the exhibition takes us on a journey from 1884, the date that marks the decree of creation of the Chilean State Railway Company to the present, addressing the present and the future projection of the train in Chili.

Por la línea corre el tren
140 años de la Empresa de los Ferrocarriles del Estado

Centro Cultural La Moneda y la Empresa de los Ferrocarriles del Estado (EFE) te invitan a conocer la exposición Por la línea corre el tren, la cual, bajo la curaduría de Amarí Peliowski y José de Nordenflycht, propone una mirada al impacto cultural que este medio de transporte ha tenido en la construcción de la identidad de la sociedad chilena.

Con más de 700 piezas en exhibición, la muestra nos lleva por un viaje desde 1884, fecha que marca el decreto de creación de la Empresa de los Ferrocarriles del Estado de Chile hasta la actualidad, abordando el presente y la proyección a futuro del tren en Chile.

O trem corre ao longo da linha
140 anos da Companhia Ferroviária Estadual

O Centro Cultural La Moneda e a Companhia Ferroviária do Estado (EFE) convidam você a visitar a exposição Ao longo da linha corre o trem, que, sob a curadoria de Amarí Peliowski e José de Nordenflycht, propõe um olhar sobre o impacto cultural que este meio de transporte teve na construção da identidade da sociedade chilena.

Com mais de 700 peças expostas, a exposição nos leva a uma viagem desde 1884, data que marca o decreto de criação da Companhia Estatal Ferroviária do Chile, até o presente, abordando o presente e a projeção futura do trem no Chile.